SEO optymalizacja stron

Samodzielna optymalizacja SEO On page

Jeśli strona internetowa nie jest widoczna w wynikach wyszukiwania Google, to nawet najciekawsze treści na stronie czy firmowym blogu nie zdziałają wiele w kwestii przyciągnięcia klientów.
Jak zawsze, serdecznie zapraszamy do współpracy z nami, ale przygotowaliśmy praktyczny przewodnik po tym jak krok po kroku samodzielnie zoptymalizować stronę tak aby poprawić jej widocznośc w wynikach wyszukiwania Google.

Wynik wyszukiwania

Po wpisaniu w wyszukiwarce zapytania pojawia się zbiór informacji, na który mamy wpływ i wręcz powinniśmy w ten zbiór ingerować. Ten wynik wyszukiwani dzieli się na trzy elementy – tytuł, adres url i opis strony.

Tytuł

Tytuł strony powinien być jak najprostszy i powinien zawierać frazy kluczowe, na których najbardziej Ci zależy. trzeba również pamiętac, aby tytuł był ciekawy i jasny także dla odbiorców, bo to oni mają kliknąć w dany wynik na liście wyszukanych stron Google i przejść na naszą stronę. Trzeba zatem zadbać aby tytuł przyciągnął użytkowników oraz ich zainteresował.

W tytule powinniśmy więc używać słów, które zwiększaja szansę na to, aby strona pojawiła się w wynikach wyszukiwania. Nie należy jednak koncentrować się na jednym słowie kluczowym, a zwłaszcza tym najpopularniejszym. Zwykle o to słowo toczy się największa walka wśród konkurencji i bardzo ciężko byłoby przebić się na wyższe pozycję, zwłaszcza samodzielnie. Można jednak używać różnych odmian frazy kluczowej. Można taką frazę kluczową rozbudować albo użyć synonimów np. poradnik, przewodnik, sposób na, krok po kroku.

URL

Ważne jest abut adresy url miały przyjazny wygląd. W systemach CMS można łatwo modyfikować alias danej podstrony. Ważne aby adresu URL nie zawierały niepotrzebnych informacji, ani niepotrzebnych znaków. Im prostszy adres url tym lepiej. Najlepszym rozwiązaniemjest URL składający się z domeny i tytułu podstrony np. cool-web.pl/redesign-przebudowa-stron-www zamiast cool-web.pl/?index.php=63739=posts=?-blog627&redesignkdkdk&425przebudowa=?stron-www .

URL jest ważny dla robotów indeksujących i wyszukiwarek, które go czytają oraz klasyfikują treść strony, ale również dla użytkowników, którzy coraz częściej omijają strony z niejasnym lub podejrzanym, dziwnie wyglądającym adresem URL.

Meta description/Opis strony

Jeśli strona internetowa nie będzie miała zdefiniowanego opisu meta description to wyszukiwarka samodzielnie dobierze kawałek treści że strony, który wyświetli w polu opisu strony, w wyniku wyszukiwania. Ten opis widzą jednak ludzie i często na nim opierają swoją decyzję o kliknięciu w dany wynik wyszukiwania. Ważne więc aby ten opis był cenny z punktu widzenia pozycjowania ale także był zrozumiały i interesujący dla odbiorców.


Konstrukcja strony internetowej

Nagłówek H1

Tag H1 to najważniejszy tag nagłówka. Pokazuje indeksującym robotom Google tytuł danej strony, budując tym samym hierarchię nagłówków. Tytuł strony internetowej powinien być zawsze oznaczony tym właśnie tagiem H1. Ważne jest aby w tytule znalazły się cenne frazy kluczowe.

Obraz

Obrazy na stronie powinny być jak najlżejsze, im mniej KB wagi tym lepiej. Renderowanie za dużych zdjęć do mniejszej wielkości wpływa niekorzystnie na czas ładowania strony www. Za duże zdjęcia niepotrzebnie obciążają stronę, a im lżejsza jest strona, tym samym szybciej się ładuje.

Należy również pamiętać o nadawaniu obrazom unikalnych opisów alternatywnych, czyli atrybutu ALT. To wskazówka dla Google dotycząca zawartości zdjęcia, a zarazem doskonałe miejsce w którym można zasadzić frazę kluczową.

Nagłówek H2

Aby wskazać wyszukiwarkom śródtytuły, zamieszczamy je w tagu nagłówka h2. Są to również miejsca na kolejne frazy kluczowe, które są cenne z punktu widzenia pozycjowania.

Frazy kluczowe w tekście

Tekst na stronie można wykorzystać optymalnie, jednocześnie pamiętajac o tym, że odbiorcy wchodzą na strony w oparciu o wiele kombinacji popularnych fraz kluczowych. Często te frazy są bardzo rozbudowane. Zamiast skupiać się na jednej lub dwóch najpopularniejszych frazach, można sprawić , że strona pokażę się wynikach wyszukiwania również na te mniej popularne hasła. Często strony wypozycjonowane na trzy-cztery mniej popularne hasła, znajdujące się na pierwszych pozycjach wyników wyszukiwania, dają dużo większy zwrot z inwestycji niż strony ledwo łapiące się do pierwszej 10 wyników wyszukiwania na najbardziej popularne hasła.

Linki wychodzące

Tego typu linki pomagają Google zaklasyfikować tematykę strony internetowej. Nie należy się więc bać linkować do innych stron, ale warto linkować do wartościowych treści. Przy linkach zewnętrznych, czyli wychodzących warto pamiętać o oznaczeniu, że taki link ma otworzyć się w nowym oknie. Dzięki temu, użytkownik naszej strony jej nie opuści w momencie kliknięcia na link.

Linki wewnętrzne

Linkowanie do innych treści na własnej stronie to dobry pomysł na to aby zaprezentować pełen wachlarz oferty a także aby utrzymać użytkowników na witrynie; czas odwiedzin ma bowiem znaczenie w budowie rankingu strony.

Przyciski społecznościowe

Nie mają ścisłego związku z pozycjonowaniem, ale ułatwiają dzielenie się treścią strony zwiększając tym samym jej zasięg. Większa liczba potencjalnych odbiorców, to większa szansa na to, że będą oni tworzyć linki prowadzące do strony, dzieląc się nią dalej w sieci.


Reasumując warta podkreślić, że on-page SEO , czyli optymalizacja strony, to absolutna podstawa jakichkolwiek działań, które mają na celu poprawy widoczności strony internetowej w Internecie. Należy pamiętać, że samodzielna optymalizacja strony może przynieść fantastyczne wyniki w przypadku niszowych dziedzin, jednak nie wystarczy w walce o najbardziej popularne frazy kluczowe. Pozycjonowanie to złożony i wielowątkowy proces, a optymalizacja SEO jest tylko jego początkiem.

WOlisz jednak skorzystac z pomocy specjalistow? ZAPRASZAMY!

 

About the author: admin

Jestem inżynierem IT z ponad 12-letnim doświadczeniem w dziedzinie tworzenia stron internetowuch. Specjalizuję się w stronach CMS WordPress i Joomla. Mówię w pięciu językach ludzkich: po polsku, angielsku, duńsku, hiszpańsku i niemiecku oraz 4 programistycznych: CSS3, HTML5, PHP i JS. Robię rzeczy, które lubię i lubię rzeczy, które robię. Zawsze patrzę w stronę słońca, dzięki temu nigdy nie widzę cienia. Wraz z mężem i naszymi bliźniakami mieszkam na południowym wybrzeżu Danii, ale zdalnie współpracuję z klientami na całym świecie.