logo vs marka

Czym różni się logo od marki?

Marka kontra logo a tożsamość marki i branding. Jaka jest różnica? Istnieje wiele nieporozumień dotyczących tych terminów i ich znaczenia. Często mieszają się jako jedna i ta sama. Ale są między nimi wyraźne rozróżnienia. Aby rozwinąć spójną markę, ważne jest zrozumienie różnic i sposobu, w jaki każdy z nich wspiera większy wizerunek marki.

Czym jest logo?

Logo , najprościej mówiąc jest po prostu ikoną, słowem pisanym lub obiema, które mówią ludziom o marce i o tym, co robi Twój biznes.

W szerszym znaczeniu rzeczy logo stanowi ważną część tożsamości marki, pomaga budować rozpoznawalność marki i przekazywać elementy osobowości i wartości.

Ale samo logo nie jest Twoją marką.

Wiele osób korzysta z logo jako marki, ale to źle. Logo to tylko część Twojej tożsamości marki. Logo jest ważnym elementem Twojej marki i tożsamości marki, ale nie jest Twoją marką.

Jeżeli potrzebujesz logo dla Twojej firmy lub nie satysfakcjonuje Cię Twoje aktualne logo, zaparaszamy do skorzystania z usług naszych utalentowanych grafików:

 

 

Czym jest marka?

Marki to zbiór percepcji, odczuć i pomysłów, które konsumenci mają na temat danej firmy. Organizacje i profesjonaliści ciężko pracują, aby przedstawić konkretny obraz dla świata, zarówno bezpośrednio, jak i pośrednio. Twój ogień jest funkcją twoich wysiłków związanych z budowaniem marki i tym, jak konsumenci otrzymują te starania.

Marki krystalizują się w miarę upływu czasu, gdy ich działania i praktyki stają się normą. Bardziej przejrzyste wartości są łatwiejsze do przyjęcia przez konsumentów i dzielenia się nimi z innymi. Nike jest postrzegana jako wysokiej jakości, modna marka fitness. Firma ciężko pracowała, aby sprzedać najlepsze produkty, jakie mogą i umieściła się w czołówce, aby uzyskać więcej trendów. W rezultacie marka Nike pasuje do obrazu, który ciężko jest przekazać.

Należy pamiętać, że tagi nie są natychmiastowe i nie można ich wymusić. Firmy muszą zarobić swoją reputację poprzez bycie konsekwentnym i zawsze prezentować ten sam wygląd świata i co najważniejsze, aby utrzymać zaufanie swoich słuchaczy.

Czym jest branding?

Podczas gdy marki są kształtowane przez konsumentów w czasie, firmy mogą pomóc w tym procesie. Branding odnosi się do wszystkich działań podejmowanych przez organizacje w celu budowania wizerunku, który konsumenci chcą zauważyć. W przeciwieństwie do ognia, branding jest aktywnym procesem i obejmuje zarówno działania, jak i decyzje, które wpływają na ewolucję tożsamości firmy.

Branding obejmuje najbardziej podstawowe elementy tożsamości firmy, począwszy od wartości, które reprezentuje organizacja. Proces obejmuje projekt logo, wybrane palety kolorów oraz sposób wyróżnienia tej marki. Dodatkowo obejmuje głos danej firmy – jak komunikuje się z konsumentami, których używają słowa i ton biorą kiedy oni mówią “.

Na szerszą skalę branding obejmuje także sposób, w jaki materiały reklamowe i marketingowe są projektowane pod kątem tego, w jaki sposób są wdrażane i gdzie są prezentowane. Zasadniczo branding to koncepcja parasolowa, która obejmuje sposób budowania marki. Zawiera wszystkie punkty styczności, które tworzysz, aby budować tożsamość, która jest niezapomniana i spójna.

Przykład brandingu:

przyklad brandingu

 

Czym jest tożsamość marki?

Gdy rozpoczynasz proces budowania marki, to, co próbujesz stworzyć, to tożsamość. W ten sposób chcesz, aby świat Cię zobaczył i obejmuje wszystkie koncepcje, które omówiliśmy wcześniej, od logo po branding. Tożsamość marki jest wynikiem konsekwentnej strategii marki i obejmuje wszystkie punkty dotykowe, które używa do wyrażania wartości i wizerunku firmy.

Tożsamości marki obejmują wiele elementów służących wyjątkowemu celowi. Oto niektóre z najważniejszych aspektów tożsamości Twojej marki:

Twoje logo – najbardziej zewnętrzna reprezentacja wizualna Twojej marki i tożsamości firmy
Materiały biznesowe – obejmuje nagłówki, prezentacje firmowe, wizytówki i materiały, które udostępniasz partnerom biznesowym lub klientom
Komunikacja nie-wizualna – rzeczy takie jak reklamy radiowe i podobne urządzenia audio, wyświetlacze dotykowe i inne materiały interaktywne
Wiadomości – bardziej bezpośrednie sposoby komunikowania się z odbiorcami, bezpośrednio lub pośrednio
Materiały marketingowe – Twoja strategia marketingowa obejmie materiały wizualne, takie jak książki, twoja strona internetowa, broszury i ulotki
Opakowanie produktu – gdy ktoś kupuje twoje produkty, ważne jest, aby zastanowić się, w jaki sposób opakowanie i wzór pasują do wizerunku Twojej marki
Signage – odnosi się zarówno do aranżacji wnętrza, jak i wyglądu zewnętrznego wyglądu firmy i jej fizycznych lokalizacji
Wszystkie inne aspekty wizualne, które reprezentują Twoją firmę, podlegają Twojej tożsamości marki

wniosek
Jak widać, logo, marka i  tożsamość marki są unikalnymi aspektami większego obrazu.

Twoja tożsamość marki i to, jak postrzegają ją inni, jest kulminacją wszystkich rzeczy, które robisz jako firma.

Podczas gdy marka jest wynikiem ciężkiej pracy i swoim postrzeganiu konsumentów, będziesz wiedzieć, jak korzystać z różnych narzędzi marki są dostępne do tworzenia wizerunku firmy, które mogą pomóc firmie i ożywienia z publicznością.

About the author: admin